Sokan és sokkal tartoznak a vízműnek

Több, mint hatezren tartoznak harminc napon túli be nem fizetett számlával a Pannon-Víz Zrt-nek. A vízszolgáltató megelégelte, hogy a notórius nem fizetők semmi hajlandóságot nem mutatnak arra, hogy az elfogyasztott vizet kifizessék, ezért bekeményítenek.

 

Egy júliusban hatályba lépett törvénymódosítás lehetővé teszi, hogy szigorúbban lépjenek fel, s akár a legvégső szankcióig is elmenjenek és kizárják a hálózatból a nem fizetőket.
– Személyesen vagy ajánlott levélben keressük fel a harminc napon túl nem fizető fogyasztókat – mondta Tóth László a cég diszpécser szolgálatának vezetője –, akiknek öt nap áll a rendelkezésükre, hogy felkeressék cégünket, tartozásukat rendezzék vagy részletfizetést kérjenek.

A továbbra sem fizető családi házas lakossági fogyasztóknál fizikailag megszüntetik a vízbekötést, lekötik őket a vízhálózatról. Ez ténylegesen úgy néz ki, hogy megjelenik egy markológép a ház előtt, néhány perc alatt kiássa a bemenő vízvezetéket, szétvágják és ledugózzák a csövet, majd visszatemetik a gödröt.
Az így kizárt fogyasztóknak törvény szerint az egy főre előírt napi húsz liter ivóvizet biztosítani kell. A jogszabály háromszáz méteren belül határozza meg a vízvételi helyet, ami lehet közkifolyó vagy tűzcsapra szerelt vízcsap. Minden egyes ilyen beavatkozásról már előzetesen értesítették a Népegészségügyi Szakigazgatási Szervezetet, aki tudomásul vette azt.
A törvénymódosítás már lehetővé teszi azt is, hogy a társasházakban is szigorúbb szankciókkal lépjenek fel, az itt élőknek az épület bejáratától 150 méteren belül kell vízvételi helyet biztosítani. (A korábbi rendelkezés négy szintenként írta ezt elő, ami a valóságban azt jelentette, ha a tizedik emeleten tartozott valaki a vízdíjjal, neki az ötödik szinten kellett volna vízvételi helyet biztosítani, ami nem életszerű és megoldhatatlan volt). Győrben a társasházi fogyasztók tartozásának nagy részét az önkormányzati bérlakásban élők halmozták fel.
– A társasházban lakó fogyasztók esetében egy követeléskezeléssel és behajtással foglalkozó társasággal, a MIXTON Zrt.-vel működünk együtt – folytatta Tóth László. – Személyesen keresnek fel minden olyan hátralékkal rendelkező fogyasztót, akik eddig nem reagáltak a megkeresésünkre.
A Pannon-Víznek nem az a célja, hogy kizárja fogyasztóit a rendszerből, hanem, hogy a fizetők kárára ne halmozzák tovább adósságukat a nem fizetők és fizessék ki tartozásukat.
Több támogatási rendszer létezik, amelyeket a helyi önkormányzati rendeletek szabályoznak, s megfelelő feltételek fennállása esetén, adósságkezelési vagy lakásfenntartási támogatás is igényelhető. A hátralékkal rendelkező – akár családi házas, akár társasházi fogyasztó – ha felveszi a kapcsolatot a Pannon-Víz Zrt.-vel, ők még saját hatáskörben is tudnak segíteni esetleges részletfizetéssel, fizetési haladék engedélyezésével.

 

 

 

 

 

Pályázat